3 Nisan 2012 Salı

ÇOCUĞUM KONUŞMUYOR



Yunus Kerem, 26 aylık oldu.Maşallah, çok hareketli, sağlıklı, akıllı bir çocuk. Söylenen herşeyi anlıyor, getir, götür,dilini çıkar, el salla gibi basit emirleri yerine getiriyor, birçok markayı tanıyor.Mesala 20 tane kredi kartı içinden "hangisi iş bankası desek" ,bulup çıkarıyor. Ama konuşmuyor. Kızlarım, o kadar erken konuşmuşlardı ki..Ayşe'nin 1 yaşında çekilmiş videosunu seyrettik geçen gün. Çocuk şarkı söylüyor, eline çorap geçirmiş, bize "meraba" yapıyor. Hal böyle olunca endişe düzeyim artıyor. Önce çocuk gelişimi uzmanı ile konuştuk. "yaygın gelişimsel bozukluk olabilir"dedi. Çok canım sıkıldı, bir problem var da ben mi konduramıyorum diye epey teleşlandım. Çocuk psikiyatrı bir arkadaşım var, hemen ona koştuk. Uzun uzun sohpet ettik, o da bu arada Yunus'u gözledi. "Birşeyi yok bu çocuğun, evde uzun saatler bakıcısıyla yalnız kalıyor, biraz da fazla tv izlemiş, endişelenmeyin" dedi. Tavsiyesine uyarak oyun grubuna başlattık, tv saatlerini kısıtladık. Şimdi sadece Pepe'yi izliyor. Bu arada, psikiyatr arkadaşıma göre Pepe çok iyi bir çizgi karkter. Çocukların rahat rahat izleyebileceğini söyledi. Bakalım sonuç ne olacak.

Bakalım ne zaman izin çıkacak..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba esra hanım benimde ikinci kızım geç konuşmaya başladı hatta onun doğumunda siz kereme hamileydiniz:) ama konuşunca da birden dili çözüldü ben de çok endişe etmiştim ilk kızım daha erken konuşmuştu vs. pepe nin ciddi olumlu etkisini görüyorum kızımda renkler şekiller vs. konuşması bile..
bu arada diğer yazınızı okuyunca çok duygulandım şöyle yoğunluktan sıyrılıpta kırlara atasım geldi kendimi kızlarla bide papatyadan taç kızmı çocukluğum geldi aklıma:/
huzarla kalın inş.
özlem yılmaz..

esra bahar gür ( norgaz ) dedi ki...

teşekkür ederim Özlemciğim. Bizim çocukluğumuz bahçeli evlerde, sokaklarda geçti. Bizim yaşımızda olup ağaca tırmanmayı, papatyadan taç yapmayı, çam kozalaklarını kırıp çam fıstğı çıkarmayı, hanımeli çiçeğinin balını emmeği, gelincik tomurcuklarından bebek yapmayı bilmeyen yoktur herhalde. Şimdiki çocuklara gerçekten çok üzülüyorum. Büyüdüklerinde neyi özlemle anacak bu çocuklar..Bu yüzden bize çok iş düşüyor. Madem sokakta öğrenemiyorlar..

Sevgilerimle, hoşçakal..

Adsız dedi ki...

Esra Hnm su an durum nasıl? bu konuyu tekrar ele alsanız bizim ufaklikta 25 aylık durum bahsettiginiz gibi gerçi benim büyük kızımda geç konuştu ama insan genede endişeleniyor :( yazınızı bekliyor olacağım sevgiler özlem gençer

Adsız dedi ki...

esra hnm merhaba. benm 2 yaşnda bir kızm var.anlaması çok kuvvetli,hareketleri,duyması herşyi çok çok normal bir çocuk.fakat hala 2 kelimelik bir cümle kuramıyor.kelimeleri tek kullanıyor.mesela bir nesnenin ne oldugnu biliyor.ama onu isterken 2 kelimeyle cümle kurmuyor.bu durum gittikçe canımızı sıkmaya başladı.acaba ne yapmalıyz.öneriniz nedir.çok kaygılanıyoruz.... şimdiden tşk ler.